Friday, September 3, 2010

Πάμε Καρδίτσα για ποδήλατο!


Πάμε Καρδίτσα για ποδήλατο! 
07/05/2007, 11:45


Πρωτοπόρος πόλη σε εθνικό επίπεδο όσον αφορά τη χρήση του ποδηλάτου από τον τοπικό πληθυσμό, είναι η πόλη της Καρδίτσας αφού σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου το 30% των ημερήσιων μετακινήσεων στο κέντρο της πόλης πραγματοποιούνται με ποδήλατο.



Επίσης διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Ελλάδα το οποίο αναπτύσσεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια με πόρους μεταξύ άλλων και του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.


Η μαζική χρήση ποδηλάτου στην Καρδίτσα (που μπορεί να συγκριθεί μόνο με τις πόλεις τις βόρειας Ευρώπης), δεν είναι χωρίς προβλήματα, αφού προκύπτει όπως είναι φυσικό, συχνά σύγκρουση χρήσεων στους δρόμους της πόλης ανάμεσα στους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα αυτοκίνητα. Με δεδομένο ότι η Καρδίτσα δεν διαφέρει από άποψη δόμησης και κυκλοφοριακού φόρτου από κάθε άλλη σύγχρονη ελληνική πόλη η κατασκευή ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της ήταν μια λύση τολμηρή η οποία διαφοροποίησε τελικά τόσο το προφίλ της πόλης όσο και τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν σ’ αυτή. Το νέο βιβλίο της πέμπτης δημοτικού αποτυπώνει εύστοχα τις συνθήκες στην πόλη αναφέροντας: ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ: "Μια ολόκληρη πόλη χρησιμοποιεί ποδήλατο"


Στην Καρδίτσα λοιπόν το "πείραμα" ξεκίνησε, οι νέες συνθήκες άρχισαν να διαμορφώνονται και να συζητούνται σε πανελλήνιο επίπεδο από τους αιρετούς και τους πολίτες που επιθυμούν να εντάξουν το ποδήλατο στην καθημερινότητα της πόλης.


Ο Δήμος Καρδίτσας εκτός του προγράμματος " Η πόλη μου με ποδήλατο" υπό την αιγίδα της Γ.Γ. Νέας Γενιάς στο οποίο συμμετέχει, έχει αναλάβει και νέες πρωτοβουλίες με αναπτυξιακό χαρακτήρα και μακροχρόνιο σχεδιασμό. Συγκεκριμένα συμμετέχει μαζί με το Δήμο Αθηναίων στο πρόγραμμα INTEREG με τίτλο "ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ της ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ", με στόχο την καταγραφή και αποτύπωση σε χάρτες ποδηλατικών διαδρομών με τουριστικό ενδιαφέρον στην δυτική Θεσσαλία. Δεν πρόκειται απαραίτητα για ποδηλατόδρομους αλλά για δρόμους με ήπια κυκλοφορία οχημάτων όπου οι ποδηλάτες θα μπορούν να κινηθούν με σχετική ασφάλεια και να έλθουν σε επαφή με την φύση και τα μνημεία της περιοχής. Έτσι, η Δυτική Θεσσαλία με πρωτοβουλία της Καρδίτσας θα είναι η πρώτη περιοχή που θα αποτυπωθεί επίσημα στον Ευρωπαϊκό Χάρτη Τουριστικών Ποδηλατικών Διαδρομών.


Είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί ότι οι παραπάνω πρωτοβουλίες έχουν ήδη τεθεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας αφού η Διαχειριστική Αρχή στον σχεδιασμό του Δ’ ΠΕΠ Θεσσαλίας έχει προβλέψει την δυνατότητα ένταξης και χρηματοδότησης ποδηλατοδρόμων. Έχει έτσι ανοίξει ο δρόμος για ουσιαστικές και όχι αποσπασματικές και πιλοτικές παρεμβάσεις υπέρ της χρήσης ποδηλάτου. Ως παράδειγμα μπορεί να αναφερθεί η συζήτηση για την ενσωμάτωση ποδηλατοδρόμων σε κάποιους από στους σχεδιαζόμενους από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση δρόμους που θα συνδέουν τις Λίμνες στο Νομό Καρδίτσας.


Ο νέος Δήμαρχος της πόλης της Καρδίτσας κ. Δομήνικος Βερίλλης δήλωσε ότι το ποδήλατο αποτελεί μια ιστορική πραγματικότητα για την πόλη, είναι μέρος της συλλογικής μνήμης και της καθημερινότητας του πολίτη, για να προσθέσει:


"Είναι σημαντικό η νέα γενιά (έφηβοι είναι η πλειοψηφία των χρηστών) να μπορεί να χρησιμοποιεί το ποδήλατο με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια. Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος είναι και θα είναι ανοιχτός να εξετάσει και να υιοθετήσει την κάθε λύση που αναβαθμίζει το περιβάλλον στην πόλη μας και το κάνει πιο ασφαλές για πεζούς και ποδηλάτες. Όλα τα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης και τα επικίνδυνα σημεία θα εξεταστούν και όλοι οι διαθέσιμοι πόροι θα αξιοποιηθούν προς την κατεύθυνση της ασφαλούς μετακίνησης με ποδήλατο. Με δύο λόγια θα συνοψίζαμε την πολιτική του Δήμου για το ποδήλατο στην φράση: "περισσότερα ποδήλατα στην πόλη, περισσότερη ασφάλεια στους ποδηλάτες".        

Πηγή: ΑΠΕ

0 Comments:

Post a Comment